TopTax - Vaše účetní kancelář

Osvobozené příjmy a jak na ně?

Osvobozené příjmy a jak na ně?

Konec března se nezadržitelně blíží. Všechny potřebné materiály jste již odevzdali účetnímu, víte, jaké budete platit daně a máte na ně odloženo. Dáváte si nohy na stůl nebo se konečně můžete s čistou hlavou věnovat vaší firmě. Zkrátka jste ten daňový frmol letos přežili a máte zase rok klid. Někdo ano, někdo ještě bohužel ne.

V dnešním článku naťukneme situaci okolo osvobozených příjmů, jako jsou například dědictví, prodeje podílů ve firmách, akcií nebo nemovitostí. Označení osvobozené znamená zpravidla fakt, že se z nich za dodržení zákonem stanovených podmínek (většinou časového testu, tedy období, ve kterých je poplatník vlastnil či užíval) neplatí daň z příjmu. Tudíž se vlastně do daňového přiznání nikde neuvádí a nemusí se nikde hlásit. Což je v pořádku pouze do výše pět milionů korun.

Jaký je postup, když částku překročíte, se dozvíte níže. Mimo to jsme si pro vás připravili přehled nejčastějších situací osvobozených příjmů, které je nutno nahlásit. Najdete se v našem seznamu?

Osvobozený příjem překračující tuto hranici spadá do ohlašovací povinnosti a je třeba jej správci daně nahlásit. Proto toto nahlášení nenajdete na webovém portálu finanční správy předepsaný formulář, můžete jej dohledat jako formulář doporučený.

Nejčastější situace osvobozených příjmů, které je nutno nahlásit:

  • Prodej nemovitosti či domu, ve kterém poplatník bydlel alespoň dva roky, nebo jej pět let vlastnil.
  • Prodej podílů z firem, které měl poplatník v držení déle než pět let.
  • Prodej akcií, které byly v držení minimálně po dobu tří let.
  • Dědictví. Zde se nejedná o částku sníženou o dluhy, ale o částku před tímto odečtem.
  • Dar od příbuzného, ať v přímé či nepřímé linii.

Ve všech výše uvedených případech platí, že pokud by se jednalo o rozložení do více splátek v jednotlivých letech (vždy přesahující částku 5 milionů Kč) musí se ohlašovací povinnost plnit každý rok, a to do termínu před podáním daňového přiznání.

Pokud je pro vás oblast osvobozených příjmů stále španělskou vesnicí, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám poradíme.

Naše služby

Kontakty

TOPTAX

účetní a daňová kancelář s.r.o.

IČ:26840448

DIČ:CZ26840448

Spisová značka:C 156913, zapsáno: 7.října 2009

Einfo@toptax.cz

T+420 607 034 888

Sídlo a kancelář společnosti

Opavská 6230/29A

708 00 Ostrava-Poruba

Provozní doba kanceláře

PO7:00 - 17:00

ÚT7:00 - 15:00

ST7:00 - 17:00

ČT7:00 - 15:00

7:00 - 15:00

Poptávkový formulář

× Nepodařilo se
× Probíhá odesílání. Prosím, čekejte.
× Podařilo se
Prohlašuji, že jsem se seznámil(a) se Zásadami zpracování osobních údajů a chci odeslat formulář.

Najdete nás také zde

Naši lidé

Majitelé
Michal Horníček, MBA
majitel a jednatel společnosti
Jan Rykaluk, MBA
majitel a jednatel společnosti

 

Asistentky
Linda Jankuliaková
asistentka účetní kanceláře
Petra Neuerová
asistentka jednatelů

 

Vedení
Ing. Monika Knápková
daňový poradce
Lucie Adamcová
vedoucí mzdová účetní
Bc. Lenka Čechová
vedoucí účetní kanceláře - na mateřské dovolené
Petra Matugová
ředitelka společnosti - na mateřské dovolené

 

Daňové oddělení
Bc. Miroslava Menšíková
asistentka daňového poradce

 

Mzdové oddělení
Senior
Kateřina Vitásková
mzdová účetní senior
Ing. Hana Rusková
mzdová účetní senior

 

Účetní oddělení
Senior
Hana Hurníková
účetní senior
Gabriela Urbánková
účetní senior
Ing. Barbara Morská
účetní senior
Lucie Haroková
účetní senior

 

Junior
Tereza Cholevová
účetní junior
Bc. Jana Kratochvílová
účetní junior
Ing. Veronika Březinová
účetní junior
Ing. Zuzana Kubíková
účetní junior