TopTax - Vaše účetní kancelář

Zřiďte si datovou schránku a ušetřete peníze i čas!

Zřiďte si datovou schránku a ušetřete peníze i čas!

Datové schránky jsou běžnou součástí našeho života a všechny právnické osoby musí jejich prostřednictvím komunikovat se státem. Využíváním datové schránky ušetříte spoustu papíru, což je samozřejmě vítaným snížením ekologické zátěže, ale především pocítíte úsporu časovou. Už nebudete muset běhat na poštu, čekat v nekonečných frontách a dokazovat přebírání korespondence. Dobrou zprávou je i to, že zřízení datové schránky se netýká pouze podnikatelů, ale tuto možnost mají také fyzické osoby.

Jaké výhody přinese zřízení datové schránky pro fyzické osoby?

  • Ušetříte! Pokud máte doma internet, pak pro vás tato forma komunikace nepředstavuje žádné náklady. Navíc ušetříte za známky, papír a obálky.
     
  • Nemusíte se nahánět s pošťákem. Už žádné běhání na poštu. Od odeslání či přečtení pošty vás dělí pouze pár kliků na myši.
     
  • Z datové schránky se vám nic neztratí. Můžete si nastavit upozornění na email a i když budete na dovolené nebo mimo domov, žádná zpráva vám narozdíl od klasické schránky neuteče.

Jak podat žádost o zřízení datové schránky?

  • Osobně na Czech POINTu. Ten najdete na vybraných pobočkách České pošty, městských úřadů apod. Nezapomeňte si s sebou vzít doklad totožnosti!
     
  • Písemně v listinné podobě. Vytiskněte si formulář a vyplňte jej. Potom vám už stačí jen nechat žádost úředně ověřit a odeslat na Ministerstvo vnitra.
     
  • Elektronicky. Elektronicky vyplněnou žádost opatřete uznávaným elektronickým podpisem a odešlete na email posta@mvcr.cz.

Jaké doklady budete potřebovat pro podání žádosti?

  • Fyzická osoba - kromě dokladu totožnosti s sebou nemusíte mít pro zřízení nic dalšího.
     
  • Podnikající fyzická osoba - pokud jste zapsáni v Registru osob, nebudou od vás vyžadovány žádné další doklady. V případě, že v Registru zapsáni nejste, je vyžadováno předložení veřejné listiny dokládající oprávnění k podnikání (jeho statut).
     
  • Právnická osoba - je-li právnická osoba zapsána v Registru osob a zároveň je žadatel u tohoto subjektu v Registru osob zapsán jako statutární zástupce, nejsou vyžadovány žádné další doklady. Pro subjekty, které v Registru osob zapsány nejsou, musí žadatel doložit veřejnou listinu dokládající zřízení či statut právnické osoby. A v situaci, kdy žadatel není v Registru osob zapsán jako statutární zástupce dané právnické osoby, doloží své oprávnění jednat jejím jménem (plná moc, jmenovací dekret, zápis z valné hromady apod).
     
  • Zahraniční subjekty - v tomto případě je postup velmi specifický a vydal by na samostatný článek.

K dnešnímu dni jsme zaznamenali pouze jedno obrovské mínus. Pokud datovou schránku máte a komunikujete s finančním úřadem, musíte tuto formu komunikace používat vždy, neboť podání učiněné jinak než přes datovou schránku je “odměněno” pokutou. Dobře, ještě jednu nevýhodu vám přiznáme. Je možné, že se vám z důvodu absence běhání maličko zhorší fyzička :-).

A jaké máte zkušenosti s datovou schránkou vy? Pokud potřebujete poradit, obraťte se na nás. V TOPTAX máme spoustu odborníků, kteří vám rádi řeknou bližší informace.

Chtete-li mít neustálý online zdroj novinek a žhavých informací z prostředí daní a účetnictví, sledujte Facebook profily Toptax a súčto.

Naše služby

Kontakty

TOPTAX

účetní a daňová kancelář s.r.o.

IČ:26840448

DIČ:CZ26840448

Spisová značka:C 156913, zapsáno: 7.října 2009

Einfo@toptax.cz

T+420 607 034 888

Sídlo a kancelář společnosti

Opavská 6230/29A

708 00 Ostrava-Poruba

Provozní doba kanceláře

PO7:00 - 17:00

ÚT7:00 - 15:00

ST7:00 - 17:00

ČT7:00 - 15:00

7:00 - 15:00

Poptávkový formulář

× Nepodařilo se
× Probíhá odesílání. Prosím, čekejte.
× Podařilo se
Prohlašuji, že jsem se seznámil(a) se Zásadami zpracování osobních údajů a chci odeslat formulář.

Najdete nás také zde

Naši lidé

Majitelé
Michal Horníček, MBA
majitel a jednatel společnosti
Jan Rykaluk, MBA
majitel a jednatel společnosti

 

Asistentky
Linda Jankuliaková
asistentka účetní kanceláře
Petra Neuerová
asistentka jednatelů

 

Vedení
Ing. Monika Knápková
daňový poradce
Lucie Adamcová
vedoucí mzdová účetní
Bc. Lenka Čechová
vedoucí účetní kanceláře - na mateřské dovolené
Petra Matugová
ředitelka společnosti - na mateřské dovolené

 

Daňové oddělení
Bc. Miroslava Menšíková
asistentka daňového poradce

 

Mzdové oddělení
Senior
Kateřina Vitásková
mzdová účetní senior
Ing. Hana Rusková
mzdová účetní senior

 

Účetní oddělení
Senior
Hana Hurníková
účetní senior
Gabriela Urbánková
účetní senior
Ing. Barbara Morská
účetní senior
Lucie Haroková
účetní senior

 

Junior
Tereza Cholevová
účetní junior
Bc. Jana Kratochvílová
účetní junior
Ing. Veronika Březinová
účetní junior
Ing. Zuzana Kubíková
účetní junior