TopTax - Vaše účetní kancelář

Tři zkratky, za kterými se skrývá tvrdá dřina

Tři zkratky, za kterými se skrývá tvrdá dřina

Vývoj právní úpravy v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (zkratka BOZP), požární ochrany (zkratka PO) a životního prostředí (zkratka ŽP) podléhá neustálým změnám. Proto je dnes naprostou nutností mít v záloze daleko více odborníků, kteří zvládnou obstarat veškerou administrativu a zajistí bezpečnost. 

Všechny tři zmiňované oblasti jsou společným strašákem nejen pro firmy, ale také pro OSVČ. Nejde ani tak o splnění platných předpisů daných zákonem, ale především o ochranu zdraví vašeho a vašich zaměstnanců, o ochranu majetku a v neposlední řadě o samotnou ochranu životního prostředí.

Detailní informace na toto téma a záchranný kruh v podobě kontaktu na odborníka na slovo vzatého, naleznete na našem blogu. (tlačítko Pokračovat na blog)

Co se vlastně skrývá pod zkratkami BOZP, PO a ŽP?

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci – zjednodušeně jde o souhrn všech opatření ze strany zaměstnavatele, která mají zamezit vzniku ohrožení nebo poškození zdraví pracovníků. 

BOZP tvoří celá řada oblastí. Jedná se především o:

  • Předcházení nebo omezování rizika ohrožující životy zaměstnanců při práci
  • Vytváření systému pro poskytování osobních ochranných pracovních prostředků
  • Zpracování kategorizace prací
  • Zpracování povinné dokumentace a dohlížení na její aktuálnost
  • Řešení revize elektřiny, plynu, tlakových nádob, komínů atd.
  • Provádění pravidelných prověrek
  • Školení zaměstnanců a mnoho dalších neméně důležitých úkolů

Požární ochrana – v praxi představuje zavedení technických i teoretických prostředků prevence požáru, která mají zamezit ohrožení lidského života.

PO obsahuje témata jako:

  • Předcházení vzniku mimořádné události
  • Vytváření systému pro rychlé a účinné zdolávaní nastalých mimořádných událostí
  • Zpracování potřebné dokumentace (např. požární řády, poplachové směrnice, evakuační plány atd.)
  • Školení zaměstnanců a dalších úkoly

 

Životní prostředí – laicky řečeno poskytne návod, jak minimalizovat dopad činnosti vaší společnosti na životní prostředí. 

ŽP upravuje tyto oblasti:

  • Ochrana životního prostředí dodržováním stanovených postupů
  • Nakládání s chemickými látkami a chemickými směsmi
  • Ochrana vody, půdy a ovzduší
  • Prevence závažných havárií
  • Produkce a nakládání s odpady
  • Ohlašovací povinnosti a mnoho dalších úkolů

Jak sami vidíte, i když jsme vám předložili jen hrstku informací, je téma hodně obsáhlé. Možná se právě teď chytáte za hlavu a přemýšlíte: Co dál? Každá společnost nebo OSVČ jsou postaveni před rozhodnutí, jak budou tyto oblasti řešit. Je výhodnější platit si vlastního zaměstnance? Využijete externího pracovníka? Nebo se to naučíte sami? 

My v TOPTAX jsme se rozhodli předat řešení těchto oblastí odborníkovi. Díky tomu se i nadále můžeme plně soustředit na to, proč jsme zde, a co umíme nejlépe – daně, účetnictví a mzdy. 

V případě zájmu vám rádi zprostředkujeme schůzku s odborníkem, nebo se na něj můžete obrátit sami: Ing. Rudolf Čech, tel. 728 166 020, e-mail rudolf.cech@gmail.com

Chtete-li mít neustálý online zdroj novinek a žhavých informací z prostředí daní a účetnictví, sledujte Facebook profily Toptax a súčto.

Naše služby

Kontakty

TOPTAX

účetní a daňová kancelář s.r.o.

IČ:26840448

DIČ:CZ26840448

Spisová značka:C 156913, zapsáno: 7.října 2009

Einfo@toptax.cz

T+420 607 034 888

Sídlo a kancelář společnosti

Opavská 6230/29A

708 00 Ostrava-Poruba

Provozní doba kanceláře

PO7:00 - 17:00

ÚT7:00 - 15:00

ST7:00 - 17:00

ČT7:00 - 15:00

7:00 - 15:00

Poptávkový formulář

× Nepodařilo se
× Probíhá odesílání. Prosím, čekejte.
× Podařilo se
Prohlašuji, že jsem se seznámil(a) se Zásadami zpracování osobních údajů a chci odeslat formulář.

Najdete nás také zde

Naši lidé

Majitelé
Michal Horníček, MBA
majitel a jednatel společnosti
Jan Rykaluk, MBA
majitel a jednatel společnosti

 

Asistentky
Petra Neuerová
asistentka jednatelů

 

Vedení
Ing. Monika Knápková
daňový poradce
Lucie Adamcová
vedoucí mzdová účetní
Bc. Lenka Čechová
vedoucí účetní kanceláře - na mateřské dovolené
Petra Matugová
ředitelka společnosti - na mateřské dovolené

 

Daňové oddělení
Bc. Miroslava Menšíková
asistentka daňového poradce

 

Mzdové oddělení
Senior
Kateřina Vitásková
mzdová účetní senior
Ing. Hana Rusková
mzdová účetní senior

 

Účetní oddělení
Senior
Hana Hurníková
účetní senior
Gabriela Urbánková
účetní senior
Ing. Barbara Morská
účetní senior
Lucie Haroková
účetní senior

 

Junior
Ing. Simona Jatagandzidu
účetní junior
Tereza Cholevová
účetní junior