TopTax - Vaše účetní kancelář

Na co nesmíte zapomenout, pokud umožňujete zaměstnanci práci z domova

Na co nesmíte zapomenout, pokud umožňujete zaměstnanci práci z domova

Pokud chce zaměstnavatel zaujmout potenciálního nového zaměstnance, určitě je nabídka home office, tedy práce z domova, trefou do černého. V dnešní době je totiž tento pracovní režim využívaný v daleko větší míře než kdysi. Výhod práce z domova je nespočet, proto je to mnohdy zajímavý benefit pro zaměstnance. Ale je dobré mít na paměti, že práce z domova má také svá pracovněprávní úskalí. O tom, co vše je potřeba zajistit, vám povíme více v článku.

Je jasné, že se home office nehodí pro všechny profese. Tato forma práce je vhodná zejména pro ta zaměstnání, která mohou být vykonávána mimo pravidelné pracoviště zaměstnavatele. Jde zejména o IT profese, projektové manažery, HR manažery, projektanty, copywritery a podobné pozice. Pokud bychom to chtěli zobecnit, jde obvykle o profese, ve kterých zaměstnanci zpravidla postačí osobní počítač s připojením na internet, popřípadě telefon. Je celkem pochopitelné, že naopak u zaměstnanců výroby, řidičů či zaměstnanců zdravotnických zařízení je práce z domova vyloučena.

Home office není pro všechny

Home office se také nemusí hodit pro všechny zaměstnance, neboť umožnění výkonu práce z domova chce jistou míru důvěry ze strany zaměstnavatele. Důvod je jednoduchý – je zde pouze nepřímá možnost kontroly a zaměstnavatel má možnost kontrolovat pouze výsledky práce. Je jasné, že práce z domova si vyžaduje značnou morálku na straně zaměstnance. Ne každý si zvládne zorganizovat čas a má dostatečně pevnou vůli.

Zaměstnavatel povinen poskytovat zaměstnanci náhradu výdajů

I u home office by se měl uplatňovat princip rovného zacházení se zaměstnanci. Možnost práce z domova by neměla být jen pro “vyvolené“, ale měla by být nastavena tak, aby ji mohli využít všichni zaměstnanci na stejné nebo obdobné pracovní pozici. Zaměstnavatel povinen poskytovat zaměstnanci náhradu výdajů, které mu vzniknou v souvislosti s výkonem práce. Jde například o opotřebení vlastního nářadí, počítače, telefonu nebo tiskárny. Zaměstnavatel je v tomto případě povinen poskytnout zaměstnanci přiměřenou náhradu. V případě náhrady výdajů se nejedná o mzdu ani jinou formu odměny, takže tyto náhrady nepodléhají zdanění. Zaměstnanec se nemůže dle zákoníku práce takovýchto výdajů platně vzdát.

Nezapomínejte na BOZP!

Zaměstnavatel má totiž i v režimu home office povinnost dodržovat bezpečnost práce. Protože však nelze místo pracoviště, které je současně i bydlištěm zaměstnance bez jeho souhlasu kontrolovat, musí zaměstnavateli stačit písemné poučení zaměstnance na obecná pravidla BOZP při práci v režimu home office.

Další informace k home office, zejména způsob sjednání, pracovní pohotovost, způsob evidence pracovní doby a další, vám rádi poskytneme v naší kanceláři.

 

Naše služby

Kontakty

TOPTAX

TOPTAX innovations a.s.

IČ:25399161

DIČ:CZ25399161

Spisová značka:B 1936, zapsáno: 1.června 1998

Einfo@toptax.cz

T+420 602 606 088

Sídlo a kancelář společnosti

Opavská 6230/29A

708 00 Ostrava-Poruba

Provozní doba kanceláře

PO7:00 - 17:00

ÚT7:00 - 15:00

ST7:00 - 17:00

ČT7:00 - 15:00

7:00 - 15:00

Najdete nás také zde

Poptávkový formulář

× Nepodařilo se
× Probíhá odesílání. Prosím, čekejte.
× Podařilo se
Prohlašuji, že jsem se seznámil(a) se Zásadami zpracování osobních údajů a chci odeslat formulář.
Stránky jsou chráněny službou Google reCAPTCHA ochrana osobních údajů a smluvní podmínky.

Naši lidé

Majitelé
Michal Horníček, MBA
majitel a jednatel společnosti
Jan Rykaluk, MBA
majitel a jednatel společnosti

 

Asistentky
Petra Neuerová
asistentka jednatelů

 

Vedení
Ing. Monika Lagron Knápková
ředitelka společnosti/daň.poradkyně
Lucie Adamcová
vedoucí mzdová účetní
Bc. Miroslava Menšíková
vedoucí účetní kanceláře
Bc. Lenka Čechová
finanční ředitelka
Petra Matugová

 

Daňové oddělení
Ing. Zuzana Kubíková
asistentka daňové poradkyně

 

Mzdové oddělení
Senior
Kateřina Vitásková
mzdová účetní senior
Ing. Ivana Majcherová
mzdová účetní senior
Tereza Niklová
mzdová účetní senior

 

Junior
Romana Samcová
mzdová účetní junior

 

Účetní oddělení
Senior
Tereza Cholevová
účetní senior
Hana Hurníková
účetní senior
Gabriela Urbánková
účetní senior
Lucie Haroková
účetní senior
Zuzana Nevludová, DiS.
účetní senior

 

Junior
Bc. Jana Kratochvílová
účetní junior
Maik Fusík
účetní junior
Aneta Aksteinerová
účetní junior
Barbora Vyležíková
účetní junior
Denisa Navrátilová
účetní junior