TopTax - Vaše účetní kancelář

Jaké změny přinese novela zákona o DPH?

Jaké změny přinese novela zákona o DPH?

Návrh novely zákona o dani z přidané hodnoty vstoupil do Sněmovny. Rozsáhlá novela by měla začít platit od 1. ledna 2019. Ministerstvo do ní promítlo požadavky Evropské unie ohledně uplatňování DPH. A jakých oblastí se tato změna dotkne konkrétně? Abychom vás nezahltili přemírou informací, připravili jsme si pro vás první tři novinky. Jste připraveni?

Konec nejasností při vystavování dobropisů a vrubopisů

V současné době se většina vystavovatelů i příjemců dobropisů a vrubopisů musí vypořádat s nejasnostmi ohledně data povinnosti přiznat daň, které je třeba uvést v kontrolním hlášení. Není výjimkou, že se data v hlášení vystavovatele a příjemce liší, není pak možné spárování a na základě výzvy je třeba danou situaci finanční správě dodatečně vysvětlit. Je velká naděje, že by novela mohla tyto nejasnosti odstranit a jako DUZP by na opravném dokladu mělo být nově uvedeno datum provedení opravy.

Úprava odpočtu DPH u oprav nemovitostí

Tato změna se týká těch plátců DPH, kteří mají v plánu uplatnit odpočet DPH při opravách nemovitých věcí v hodnotě nad 200 000 Kč. Podle nově navrhované úpravy by totiž plátci měli povinnost sledovat, zda ve lhůtě 10 let od provedení opravy nedojde k prodeji nemovitosti. V případě, že by nemovitost byla v této lhůtě prodána, by bylo nutné upravit původně uplatněný odpočet daně. Takže vám nezbyde nic jiného, než být skutečně důslední a hlavně si přesně evidovat provedené opravy a následně správně vyhodnotit jejich režim DPH.

Vystavili jste daňový doklad? Snažte se dál!

Připravte se na to, že vystavením daňového dokladu pro vás práce nekončí. Podle nové legislativy bude ze zákona vyžadováno, aby plátce DPH v rámci lhůty pro vystavení daňového dokladu zároveň vynaložil nezbytné úsilí k doručení daňového dokladu. Povinností plátce je zajistit nejpozději v poslední den lhůty odeslání dokladu na adresu příjemce. Pokud víte (nebo jen tušíte), že příjemce na dané adrese není k zastižení, musíte se snažit více, jinak vaši povinnost nelze považovat za splněnou.

Chystá se toho na vás daleko více, takže s dalšími novinkami na sebe nenecháme dlouho čekat. Pokud už teď tušíte, že na konci roku nebudete vědět, kde vám hlava stojí, a chcete s problematikou novely DPH poradit, obraťte se na nás. Jsme specialisté v oboru a proto hoďte starosti s daněmi bez obav na naší hlavu.  

Naše služby

Kontakty

TOPTAX

účetní a daňová kancelář s.r.o.

IČ:26840448

DIČ:CZ26840448

Spisová značka:C 156913, zapsáno: 7.října 2009

Einfo@toptax.cz

T+420 607 034 888

Sídlo a kancelář společnosti

Opavská 6230/29A

708 00 Ostrava-Poruba

Provozní doba kanceláře

PO7:00 - 17:00

ÚT7:00 - 15:00

ST7:00 - 17:00

ČT7:00 - 15:00

7:00 - 15:00

Poptávkový formulář

× Nepodařilo se
× Probíhá odesílání. Prosím, čekejte.
× Podařilo se
Prohlašuji, že jsem se seznámil(a) se Zásadami zpracování osobních údajů a chci odeslat formulář.

Najdete nás také zde

Naši lidé

Majitelé
Michal Horníček, MBA
majitel a jednatel společnosti
Jan Rykaluk, MBA
majitel a jednatel společnosti

 

Asistentky
Linda Jankuliaková
asistentka účetní kanceláře
Petra Neuerová
asistentka jednatelů

 

Vedení
Ing. Monika Knápková
daňový poradce
Lucie Adamcová
vedoucí mzdová účetní
Bc. Lenka Čechová
vedoucí účetní kanceláře - na mateřské dovolené
Petra Matugová
ředitelka společnosti - na mateřské dovolené

 

Daňové oddělení
Bc. Miroslava Menšíková
asistentka daňového poradce

 

Mzdové oddělení
Senior
Kateřina Vitásková
mzdová účetní senior
Ing. Hana Rusková
mzdová účetní senior

 

Účetní oddělení
Senior
Hana Hurníková
účetní senior
Gabriela Urbánková
účetní senior
Ing. Barbara Morská
účetní senior
Lucie Haroková
účetní senior

 

Junior
Tereza Cholevová
účetní junior
Bc. Jana Kratochvílová
účetní junior
Ing. Veronika Březinová
účetní junior
Ing. Zuzana Kubíková
účetní junior