TopTax - Vaše účetní kancelář

5 dobrých rad, jak optimalizovat náklady při podnikání z domu

5 dobrých rad, jak optimalizovat náklady při podnikání z domu

Sám svým pánem. Sám svým králem. Skvělý pocit, že? Makáte sami na sebe tak, jak se vám to hodí. Máte doma malou kancelář či mini dílničku, kde za vámi klienti prozatím ještě nedochází. Protože pokud dochází, jde o provozovnu. O té si ale povíme až někdy příště, jelikož výčet a definice všeho, co taková provozovna musí splňovat, by vydaly na samostatný článek.

Každá koruna navíc se v začátcích hodí, a proto je jasné, že chcete platit odpovídající daně a většinu toho, co ušetříte, investovat do rozjíždějícího se businessu. Ač je toto téma v účetnictví omíláno stále dokola, neexistuje univerzální rada. Zato však existuje univerzální mantra :-). Nákladem je vše, co je nutné k udržení, zajištění a dosažení příjmu a důkazní břemeno je vždy na poplatníkovi samotném. Pokud finanční správa vyjádří pochybnosti o oprávněnosti výdajů, je povinností daného poplatníka, aby je tomuto úřadu vyvrátil. Jestli tedy podnikáte výše uvedeným způsobem, můžete dostat do nákladů část plateb spojených s provozem nemovitosti.


To se vám ovšem podaří pouze za předpokladu, že:

  • Máte nabývací či jiný titul umožňující nemovitost užívat.
     
  • Rozpočtete nemovitost dle užitné plochy k bydlení a podnikání a tímto “koeficientem” dostanete do nákladů výdaje na internet, energie, nájem a podobně (například 20% plochy je užíváno k podnikání a tedy 20% celkových nákladů jde na provoz v podnikání)
     
  • Využíváte spotřebiče s výrazně vyšší spotřebou pro podnikání než pro domácnost. Pokud jste totiž schopni doložit doklady o výši plateb z roku před zahájením podnikání, můžete tyto částky porovnat a do výdajů uplatnit výsledný rozdíl.
     
  • Používáte pořízený majetek pro domácnost i pro podnikání. V tomto případě lze do nákladů opět uplatnit adekvátní část z výdaje. Například 20% z ceny pořízení kola, či počítače pro děti.
     
  • POZOR! Nepočítejte s tím, že vám finanční úřad uzná položky jako jsou výměna oken nebo zateplení budovy. Pokud majetek nebude vložen do podnikání, pak není možné, aby jej FÚ uznal jako váš výdaj.

Chcete konzultovat některý z vašich nákladů “domácnosti” spojený s podnikáním? Nestyďte se nám napsat :-).

Naše služby

Kontakty

TOPTAX

účetní a daňová kancelář s.r.o.

IČ:26840448

DIČ:CZ26840448

Spisová značka:C 156913, zapsáno: 7.října 2009

Einfo@toptax.cz

T+420 607 034 888

Sídlo a kancelář společnosti

Opavská 6230/29A

708 00 Ostrava-Poruba

Provozní doba kanceláře

PO7:00 - 17:00

ÚT7:00 - 15:00

ST7:00 - 17:00

ČT7:00 - 15:00

7:00 - 15:00

Poptávkový formulář

× Nepodařilo se
× Probíhá odesílání. Prosím, čekejte.
× Podařilo se
Prohlašuji, že jsem se seznámil(a) se Zásadami zpracování osobních údajů a chci odeslat formulář.

Najdete nás také zde

Naši lidé

Majitelé
Michal Horníček, MBA
majitel a jednatel společnosti
Jan Rykaluk, MBA
majitel a jednatel společnosti

 

Asistentky
Linda Jankuliaková
asistentka účetní kanceláře
Petra Neuerová
asistentka jednatelů

 

Vedení
Ing. Monika Knápková
daňový poradce
Lucie Adamcová
vedoucí mzdová účetní
Bc. Lenka Čechová
vedoucí účetní kanceláře - na mateřské dovolené
Petra Matugová
ředitelka společnosti - na mateřské dovolené

 

Daňové oddělení
Bc. Miroslava Menšíková
asistentka daňového poradce

 

Mzdové oddělení
Senior
Kateřina Vitásková
mzdová účetní senior
Ing. Hana Rusková
mzdová účetní senior

 

Účetní oddělení
Senior
Hana Hurníková
účetní senior
Gabriela Urbánková
účetní senior
Ing. Barbara Morská
účetní senior
Lucie Haroková
účetní senior

 

Junior
Tereza Cholevová
účetní junior
Bc. Jana Kratochvílová
účetní junior
Ing. Veronika Březinová
účetní junior
Ing. Zuzana Kubíková
účetní junior